Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
 
Wiadukt kolejowy (LK nr 271 / Brzeźno Małe)
3
 
Przejazd kolejowy (Garbce)
3
 
Wiadukt 100-lecia Powrotu Leszna do Macierzy
1
 
Most kolejowy (rz. Orla / LK nr 271 - Korzeńsko)
2
 
Wiadukt kolejowy (Osolin)
2
 
2013 - Modernizacja linii kolejowej nr 271 i łącznicy nr 753 (Wrocław)
10
0,000 km
Stacja kolejowa Wrocław Główny
34
0,365
Estakada kolejowa we Wrocławiu
44
2,048
Posterunek odgałęźny Grabiszyn
29
2,341
Wiadukty kolejowe (Wrocław Świebodzki / Tęczowa-Manganowa) (dawne)
20
2,504
Wiadukt kolejowy II (Wrocław Świebodzki / Góralska-Manganowa)
25
2,825 km
Wiadukt kolejowy (Wrocław / LK 271 - Góralska)
4
3,528
Wiadukt kolejowy (Wrocław - Robotnicza)
8
3,658
Wiadukt kolejowy (Wrocław - LK 271 / ul.Strzegomska)
22
3,702
Przystanek kolejowy Wrocław Mikołajów
34
4,141
Wiadukt kolejowy (Wrocław - Legnicka)
31
4,600
Stacja kolejowa Wrocław Popowice
36
4,629
Wiadukt kolejowy (Wrocław - Ww Popowice / łącznica Gądów-Łąki)
3
4,812
Wiadukt kolejowy (Wrocław - Starograniczna)
27
5,052
Wiadukt kolejowy (Wrocław - Popowicka / Starogroblowa)
13
5,586
Wiadukt kolejowy (Wrocław - Grobla Kozanowska)
10
5,845
Most kolejowy (rz. Odra / Osobowice)
Most Poznański
90
6,111
Wiadukt kolejowy (Wrocław - Osobowicka)
40
6,400
Przystanek kolejowy Wrocław Różanka
16
7,060
Dom nr 99 (d. posterunek dróżnika)
2
7,314
Posterunek odgałęźny Jeżyny (dawny)
8,390
Wiadukt drogowy (Wrocław - Nowaka-Jeziorańskiego / LK nr 271)
1
9,718
Stacja kolejowa Wrocław Osobowice
24
9,870
Wiadukt drogowy AOW (Lipa Piotrowska - ul. Pełczyńska/ LK nr 271)
6
13,720
Przystanek kolejowy Wrocław Świniary
8
14,630
Most kolejowy (rz. Widawa / Wrocław Świniary - LK 271)
Most Pęgowski
16
14,710
Dom nr 80 (d. posterunek dróżnika)
17
15,850
Przystanek kolejowy Szewce (d. stacja)
24
19,954
Przystanek kolejowy Pęgów (d. stacja)
20
26,376
Stacja kolejowa Oborniki Śląskie
58
26,790
Wiadukt kolejowy (Oborniki Śl. - Piłsudskiego)
7
31,203
Przystanek kolejowy Osola
12
34,750
Wiadukt drogowy (Borów / LK nr 271)
8
36,239
Stacja kolejowa Skokowa
25
47,151
Stacja kolejowa Żmigród
22
48,100
Most kolejowy (rz. Barycz / Żmigród)
51,946
Przystanek kolejowy Garbce
19
55,479
Przystanek kolejowy Korzeńsko (d. stacja)
19
63,062
Stacja kolejowa Rawicz
9
75,311 km
Stacja kolejowa Bojanowo
17
81,856
Przystanek kolejowy Kaczkowo
9
85,640
Przystanek kolejowy Rydzyna (d. stacja)
29
95,798
Stacja kolejowa Leszno
9
104,052
Przystanek kolejowy Lipno Nowe
2
112,546
Stacja kolejowa Stare Bojanowo
7
122,707
Stacja kolejowa Kościan
44
146,091
Stacja kolejowa Mosina
1
157,933
Stacja kolejowa Luboń koło Poznania
13
160,758
Przystanek kolejowy Poznań Dębiec
9
164,527
Stacja kolejowa Poznań Główny
11
 
 
 
 
  ID: 5116266

Linia kolejowa nr 271 Wrocław Główny - Poznań Główny

Oberschlesische Eisenbahn (OSE), Posener Eisenbahn



Budowa
1856
 
Koncesję na budowę linii Wrocław - Leszno - Poznań, z odgałęzieniem Leszno - Głogów, spółka Kolej Górnośląska (OSE) otrzymała w 1853 r. Budowę rozpoczęto 16 listopada tego roku, posuwając się z Leszna równocześnie w trzech kierunkach: Wrocławia, Głogowa i Poznania. Od strony Wrocławia, pierwszy pociąg wyjechał 1 października 1856 r. do Leszna, a 27 października tego roku oddano do eksploatacji jednotorową linię kolejową Wrocław - Leszno - Poznań. W 1895 roku oddano na linii do użytku drugi tor, otwierając ...
Koncesję na budowę linii Wrocław - Leszno - Poznań, z odgałęzieniem Leszno - Głogów, spółka Kolej Górnośląska (OSE) otrzymała w 1853 r. Budowę rozpoczęto 16 listopada tego roku, posuwając się z Leszna równocześnie w trzech kierunkach: Wrocławia, Głogowa i Poznania. Od strony Wrocławia, pierwszy pociąg wyjechał 1 października 1856 r. do Leszna, a 27 października tego roku oddano do eksploatacji jednotorową linię kolejową Wrocław - Leszno - Poznań. W 1895 roku oddano na linii do użytku drugi tor, otwierając też nowe przystanki. Przed 1945 rokiem pociągi kursowały tą linią z prędkością 100 km/n. Linię obsługiwały parowozy serii BR 38.10 (pruska P 8, na PKP Ok1), a w pociągach pospiesznych 03.10 (na PKP Pm3) i 17.10. (pruska S 10, na PKP Pk2). Trasą prowadzono pociągi z wagonami bezpośrednimi do Gdańska, Królewca i Wiednia. Latem 1914 roku linią kurswało 11 par bezpośrednich Wrocław - Poznań, dalsze na odcinkach Wrocław - Oborniki (4) oraz z Rawicza, Leszna (2), Mosiny i Lubonia (2) - do Poznania. Czas przejazdu od 2:17 do 4:11. W latach 20. linia stała się trasą międzynarodowa. W 1939 roku do Żmigrodu kursowało 11 par, reszta na odcinkach, do Korzeńska 7 par, jednak już tylko 3 klasa. W 1944 roku do Rawicza 10 par i jedna para Wrocław - Oborniki. W 1963 roku 14 par i 2 sezonowe pociągi pospieszne. W 1986 r. 23 pary i 3 pospieszne sezonowo. W dni robocze Wrocław - Oborniki. Składy bezpośrednie do Szczecina, Świnoujścia, Gdyni, Słupska, Ustki, Białegostoku, Jeleniej Góry, Legnicy, Szklarskiej Poręby, Kudowy, Pragi, Opola, Krakowa, Zakopanego, Budapesztu, Burgas (Balkanzug). Elektryfikację linii przeprowadzono w latach 1969-1970. Odcinek Leszno - Wrocław oddano pod obsługę trakcję elektryczną 22 kwietnia 1970 r. Ruch podmiejski prowadzono EZT serii EN52. Pierwsza istotna przebudowa infrastruktury w początku połowie 70. - oddanie estakad w Lesznie w 1977 r. W 2009 r. przeprowadzono remont 11 km odcinka Skokowa - Żmigród. Na modernizację całej linii przewidziano 4 mld zł. Pierwotnie planowano zakończyć remont w 2013 r., jednak upadłość przedsiębiorstwa PNI położyła remont prawie na rok. W 2011 r. wymienione było torowisko na odcinku Czempiń - Rawicz. Na listopad 2014 r. wyremontowany był niemal cały odcinek Wrocław Popowice - Rawicz (pod prędkość 140 km/h). Odcinek Czempiń - Poznań powinien zostać ukończony w połowie 2015 r. Całą linią Wrocław - Poznań mamy przejechać pod koniec 2015 r. w 1h45m. (moose - różne źródła)

- film z kabiny elektrowozu EP09 na trasie Wrocław Główny - Leszno -stan na październik 2014 r.

Kilometraż stacji i przystanków na linii 271 liczony od stacji Wrocław Główny. W nawiasie niemiecki kilometraż. Stacje węzłowe zaznaczono pogrubioną czcionką. Obiekty nieczynne - kursywą:

- , Wrocław Główny, st. , km 0,000 (km 0,00)
- , Grabiszyn, podg., km 2,048 (km 2,12)
- , Wrocław Mikołajów WP2, pogp., km 3,702 (km 3,77)
- , Wrocław Popowice, st. węzłowa, km 4,600 (km 5,14)
- , Popowice Port, bszl., km 5,284
- , Wrocław Osobowice - Cmentarz, po., km 6,400
- , Jeżyny, podg., km 7,314
- , Wrocław Osobowice, st., km 9,718 (km 9,80)
- , Wrocław Świniary, po., km 13,720 (km 13,80)
- , Szewce, po., km 15,850 (km 15,94)
- Zajączków, bszl., (km 18,60, niem. Haasenau, bocznica cegielni, zlikw. po 1945 r.)
- , Pęgów, podg./po., km 19,954 (km 20,06)
- , Oborniki Śląskie, st., km 26,376 (km 25,98)
- , Osola, po., km 31,203 (km 31,29)
- , Skokowa, st., 36,239 (km 36,90)
- , Żmigród, st., km 47,151 (km 47,52)
- , Garbce, po., km 51,946
- , Korzeńsko, podg./po., km 55,479 (km 55,74)
- , granica województwa dolnośląskiego / wielkopolskiego, km 59,700 (km 59,78)
...
- Poznań Główny, st., km 164,454
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1935-1936
    komentarze: 3
    Dawne kolejowe przejście graniczne Korzeńsko - Rawicz w km 59,8 ...
  • Data: 2003-04-26
    komentarze: 0
    Zdjęcie satelitarne z 2003 roku na którym widać pozostałości dawnej ...
  • Data: 2007-05-20
    komentarze: 1
    Dawny posterunek dróżnika w Garbcach - obecnie dom mieszkalny.
  • Data: 2014-12-04
    komentarze: 0
    Wiadukt widziany z kładki na km 34,025 - w głębi wieża ciśnień ...
  • Data: 2016-07-29
    komentarze: 15
    Widok sprzed wiaduktu kolejowego w okolicach ulicy Manganowej ...

Linia kolejowa nr 271 Wrocław Główny - Poznań Główny na innych fotografiach
  • 2013